Oldalunk folyamatosan megújul.
Kérjük, hogy látogasson el ide később is újabb információkért!
A rendszerpedagógia a családfelállításnak a gyermekek tanulási-, oktatási nehézségeinek áthidalására, viselkedési problémáinak megoldására, a gyermek - szülő - pedagógus - iskola, a család között kialakult problémák megelőzésére és megoldására szakosodott ága.
A magyar nyelven elérhető szakirodalom, alapkönyv:
Mercé Traveset Vilaginés:
Rendszerszemléletű pedagógia -
Elmélet és gyakorlat
Mercé Traveset Vilaginés (1957-2016) neve Spanyolországban még életében fogalom lett. Vérbeli pedagógusként mutatta be a családállítás, a szeretet rendjei és Bert Hellinger rendszerelméletét és alkalmazási lehetőségeit a pedagógiában, az oktatásban.
Ez a könyv az oktatásban közvetlenül részt vevő pedagógusoknak, oktatóknak és szülőknek egyaránt útmutató a sikeres oktatási munkához.
Részlet a könyvből:

Kiss Katalin
család- és szervezetfelállító
Elérhetőségek: shp.csaladallitas@gmail.com
Telefon: 06 30 209 4878
TÁJÉKOZTATÓ
A rendszerszemléletű pedagógia (rendszerpedagógia) nem maga az oktató tevékenység, hanem az oktatást, tanulást, az integrálást, családokat segítő, családfelállítási törvényeket és munkát figyelembe vevő, a családdinamikai törvényszerűségekre (Szeretet Rendjeire) épülő nevelő-oktató munkát preferáló, segítő-támogató, tevékenység. Ötvözi a finn példából átvehető, a helyi sajátosságokra alkalmazható részeket is.
A rendszerszemléletű pedagógia alkalmazásának célja: a diákok és szüleik, családok, pedagógusaik és az őket összefogó intézmények, és azokban "részt vevő személyek" mentális egészségének, eredményességének (tanulmányi eredmények!!!), tanulási, tanítási hatékonyságának növelése, kiegyensúlyozása, és a közösségek összeforrasztása. Az oktató-nevelő munka hatékonyabbá tétele minden szinten. Az oktatás színvonalának növelése és hatékonyságának fokozása hosszú távú kamatoztatásával, amelyben a család- és szervezetfelállítás törvényszerűségeit, alapismérveit is megismerteti a rendszerpedagógiai módszerrel dolgozó intézményekkel és személyekkel, ezek alapelveit figyelembe véve és megtartva gyarapítja az értékeket, a "családcentrikus szemléletmódot" megőrizve.

A rendszerpedagógiai célok hosszútávú eredményességét az mutatja meg, hogy kisközösségek, így az iskolák, és benne az iskolai osztályok összetartó ereje erősödik, és öntanuló, önszervező, fejlődő, értéktartó élő egységek alakulnak ki akár település, tehát kisközösségi szinten is. Növekszik az elfogadás, befogadás, kreativitás, felzárkóztatás, megértés és a problémamegoldás az intézményekben. Csökken a deviancia, az agresszió, a leszakadás, a kiközösítés.
2015 nyarán Mercé Taveset Vilaginés magyarországi Rendszerszemléletű pedagógia szemináriumán vettem részt, ahol volt módom betekinteni, és gyakorlatban is megtapasztalni a módszer alapelveit, működési mechanizmusát és hatását. Ezen keresztül kaptam betekintést hitet és bizonyítékot, hogy alapiskolákban, tehát minimum általános, de igény szerint középiskolákban is bevezetésre kerülhessen a módszer Magyarországon is.
A rendszerszemléletű pedagógia már akár az óvodáskortól a középiskola végéig, tehát a fiatal felnőttkor, a gyermekek teljes önállóságának kezdetéig alkalmazható. A programban részt vevő családfelállító hátteret ad egy-egy kisközösségnek a problémamegoldásban a rendszerszemléletű pedagógia módszerén keresztül.
Mercé személyes támogatásáról biztosított budapesti látogatása során, hogy a módszer Magyarországon is széles körben elterjedhessen. Ehhez nagy segítséget adott azzal is, hogy a 2015-ös szemináriumon nagyon sok alkalmazási lehetőséget is bemutatott, külön lehetőséget biztosított a számomra szupervízión keresztüli tanulásra.
Spanyolországban (Mercé Katalóniában él és dolgozik) mutattak nagy érdeklődést a rendszerpedagógia iránt, ott már hatékonysága miatt a spanyol kormány is felfigyelt a kimagasló eredményekre, és támogatja a tevékenységet. A már sokat bizonyított finn oktatási modell is hasonló alapokra épül, a rendszerszemléletű pedagógia is sok tudományosan bizonyított és már működő példát integrált, bővítette ezzel a rendszerpedagógiai lehetőségek tárházát.

Amennyiben az Ön személye, intézménye szívesen támogatná az ügyet, vagy épp csatlakozni szeretne, jó szívvel elfogadok minden lehetőséget és segítséget. Az alábbi elérhetőségeken várom a jelentkezését!
Kiss Katalin
család- és szervezetfelállító
Elérhetőségek: shp.csaladallitas@gmail.com
Telefon: 06 30 209 4878
A csoportos családállítási alkalmak az
AvVENTURIN Stúdióban vehetők igénybe.